Applying to Third Level Institutions, 2001
DOI:
https://doi.org/10.17649/TET.16.1.838Keywords:
felsőoktatás, felsőoktatási rendszer, továbbtanulási jelentkezések, területi eltérések, társadalmi egyenlőtlenségekAbstract
A szerzők tanulmányukban a felsőoktatási intézményekbe történő hallgatói jelentkezések alapján a tudáshoz jutás társadalmi esélyeit területi szempontból vizsgálják meg, arra a kérdésre kívánnak választ találni, hogy vannak-e és milyen jellegűek a területi eltérések. Legfőbb megállapításuk, hogy a felsőfokú továbbtanulási igények (jelentkezések) és realizálásuk területi szerkezetét vizsgálva olyan társadalmi eredetű egyenlőtlenségek mutatkoznak, amelyek egyaránt összefüggésbe hozhatók az adott térségek gazdasági fejlettségével és a felsőoktatás területi szerkezetével.
Downloads
Published
2002-03-01
How to Cite
Forray R., K. and Híves, T. (2002) “Applying to Third Level Institutions, 2001”, Tér és Társadalom, 16(1), pp. 99–115. doi: 10.17649/TET.16.1.838.
Issue
Section
Snapshots
License
Authors wishing to publish in the journal accept the terms and conditions detailed in the LICENSING TERMS.