Reflections on the Future Development of City Tourism – Based on Visitor Surveys in Two Twinned Cities
DOI:
https://doi.org/10.17649/TET.15.1.791Keywords:
városi turizmus, vendégkör felmérés, idegenforgalmi marketingtervezés, városi turisztikai termékcsomagAbstract
A turizmus általános gazdaságélénkítő szerepének lokális érvényesüléséhez elengedhetetlen a keresleti piac igényeinek folyamatos követése, felmérése és elemzése annak érdekében, hogy hatékony tervezésre és cselekvési program összeállítására kerülhessen sor. A 2000 nyarán Pécsett, illetve Grazban végzett turista vendégkör felmérés tapasztalatait összegező tanulmány kísérletet tesz arra, hogy adaptálható osztrák módszerekre és eljárásokra hívja fel az érdekeltek – önkormányzati vezetők, a helyi turisztikai szakemberek, vállalkozók és a lakosság – figyelmét, amelyek az itthoni körülmények között hatékonyan működő városi turizmus kiépítéséhez vezethetnének, ezzel együtt a helyi gazdasági fejlődést is jelentős mértékben előmozdíthatnák. A témának az ad különös aktualitást, hogy – bár a Széchenyi Terv egyik fő fejlesztési célként jelöli meg a turizmust – kifejezetten a városi turizmus fejlesztésére a 2001-2002-re szóló Nemzeti Fejlesztési Terv nem irt ki pályázati lehetőségeket.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors wishing to publish in the journal accept the terms and conditions detailed in the LICENSING TERMS.