Jelentkezés a felsőoktatásba, 2001

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.16.1.838

Kulcsszavak:

felsőoktatás, felsőoktatási rendszer, továbbtanulási jelentkezések, területi eltérések, társadalmi egyenlőtlenségek

Absztrakt

A szerzők tanulmányukban a felsőoktatási intézményekbe történő hallgatói jelentkezések alapján a tudáshoz jutás társadalmi esélyeit területi szempontból vizsgálják meg, arra a kérdésre kívánnak választ találni, hogy vannak-e és milyen jellegűek a területi eltérések. Legfőbb megállapításuk, hogy a felsőfokú továbbtanulási igények (jelentkezések) és realizálásuk területi szerkezetét vizsgálva olyan társadalmi eredetű egyenlőtlenségek mutatkoznak, amelyek egyaránt összefüggésbe hozhatók az adott térségek gazdasági fejlettségével és a felsőoktatás területi szerkezetével.

Szerző életrajzok

Forray R. Katalin , Oktatáskutató Intézet

tudományos főmunkatárs

Híves Tamás , Oktatáskutató Intézet

tudományos munkatárs

##submission.downloads##

Megjelent

2002-03-01

Hogyan kell idézni

Forray R., K. és Híves, T. (2002) „Jelentkezés a felsőoktatásba, 2001”, Tér és Társadalom, 16(1), o. 99–115. doi: 10.17649/TET.16.1.838.

Folyóirat szám

Rovat

Gyors ténykép