A stratégiai földrajzi hely fogalma a transznacionális vállalatok nemzetközi üzletpolitikájában
DOI:
https://doi.org/10.17649/TET.15.3-4.816Kulcsszavak:
stratégiai földrajzi hely, nemzetközi üzletpolitika, lokalizációs döntések, feltörekvő piacok, üzleti központok, e-businessAbsztrakt
Az utóbbi években a stratégiai földrajzi hely a globális szinten szerveződő transznacionális vállalatok egyik fontos fogalmává vált. E tanulmány kiemelten a stratégiai jelentőségű nemzetgazdaságokkal és az üzleti központokkal foglalkozik. Ez utóbbi külön figyelmet érdemel, hiszen Budapest 2000-ben Európa harmadik legjobb üzleti központjának minősült. A stratégiai földrajzi hely fogalma a virtuális térben is értelmezhető, s az „e-business" terén egyre jelentősebbé válik. Az „e-business" jövőjét valószínűleg a virtuális tér lehetőségei és valós tér adottságai közötti kölcsönös összefüggés illetve ellentmondás szabja meg.
##submission.downloads##
Megjelent
2001-09-01
Hogyan kell idézni
Bernek, Ágnes (2001) „A stratégiai földrajzi hely fogalma a transznacionális vállalatok nemzetközi üzletpolitikájában”, Tér és Társadalom, 15(3-4), o. 1–9. doi: 10.17649/TET.15.3-4.816.
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok
License
A folyóiratban publikálni kívánó szerzők elfogadják a FELHASZNÁLÁSI ENGEDÉLYBEN részletezett feltételeket.